27 Aralık 2012 Perşembe

I Ching ve Ebru bu ay Tempo'da


         I Ching kitabımı alalı neredeyse iki yıl olmuştur.
         Büyük bir hevesle alıp başına çöktüm ama hiçbirşey anlamadım. Anlam veremediğim maniler, karmaşık matematik hesapları, nereden bulacağımı bilemediğim çubuklar, paralar, zavallı gözlerimin netlik ayarı yapmak için paralandığı ufacık tefecik yazılar... Derken bir kenara bıraktım. Fakat zaman geçiyor bir başka kitapta yine çıkıyor karşıma, belki şimdi zamanıdır diye tazelenen bir hevesle tekrar elime alıyorum ama nafile... I Ching bir türlü açmadı kendini bana, ta ki birkaç hafta öncesine kadar.

         Tempo'ya röportaj yapmam gündeme geldiğinde pıt aklıma düşüverdi tekrar. Küçük bir araştırmayla Ebru'ya ulaştım: O aslen jeofizik mühendisi, halen finansçı, taze caz vokal, 10 yıldır I Ching ile ilgileniyor, 4 yıldır da eğitimlerini veriyor.  2012 ile ilgili yazımda isim vermeden size ondan bahsetmiştim. Yeniçağ (New age) akımıyla ilgili sözlerini paylaşmıştım:

            "Uçanlar, kaçanlar, ejderhalar, melekler, haber ilettiğini söyleyen kanallar. O kadar fazla renkli uyaran var ki bizi, ben bunu şuna benzetiyorum: Bir kapının önündesiniz, size ihtiyacınız olan kütüphane o kapının arkasında ama kapının önünde öyle bir şenlik öyle bir parodi dönüyor ki karnaval şeklinde. 'O neymiş? Bu neymiş?' diye bakmaktan içeri giremiyorsunuz. Yeniçağın en büyük tehlikesi bu: kapının önündeki renkli oyunlar bizi çok oyalıyor.  " 






             Ebru ile dergi için buluştuk iki saat konuştuk, sonra birlikte bir seans yaptık. Sonrasında ben tekrar ufaktan yanaşmaya başladım I Ching'e;  ürkütmeden, usul usul. Baktım bu kez oluyor, hiçbir anlam veremediğim sayfalar sanki bir bir perdeyi kaldırıyorlar. Her seferinde 'büyüksün I Ching' diyorum kendi kendime ... Ebruuu, duy bunları:)))
             Bu arada haklı olarak "I Ching de ne?" diye soruyor birçoğunuz: Yanıtı bol ama kısaca anlatması zor ... 
         Bana göre 'kitaplarını beğendiğim yazarların, saygıyla andıkları bir kaynak' olduğu için peşine düştüğüm kitaptı. Şimdi şimdi göstermeye başladığı yüzüyle ise hayatımda değişimlere ön ayak olabilecek sihirli dokunuşları ortaya çıkaran bir bilge kahin.
        Ebru'ya göre 'bir yaşam anahtarı'. Carl Gustav Jung'a eşzamanlılık için esin kaynağı.
        İnternette rastlayabileceğiniz bazı sitelere göreyse tarotun altını tıkladığınızda para atabildiğiniz bir fal sistemi... 
          İyisi mi siz okuyun kendi kararınızı kendiniz verin. Belki insanlığın ortak zihninden akan bu 3000 yıllık mistik kaynak sizin hayatınıza da ışık getirir...  Ayrıntıları Tempo dergisi Ocak sayısında.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder